گام تازه در تکمیل باند دوم محور سنگان–تربت‌حیدریه با شروع عملیات قطعه ۸

مدیرعامل شرکت مسکن و عمران قدس رضوی از آغاز عملیات اجرایی قطعه ۸ باند دوم محور استراتژیک سنگان–تربت‌حیدریه توسط این شرکت خبر داد و گفت: این محور که یکی از شریان‌های اصلی حمل‌ونقل مواد معدنی شرق کشور است، با ساخت باند دوم، ایمنی، سرعت و ظرفیت تردد آن به شکل چشمگیری افزایش خواهد یافت.

 

به‌گزارش آستان نیوز، سعید عبدی اظهار کرد: پروژه احداث باند دوم محور سنگان–تربت‌حیدریه در قالب ۱۰ قطعه تعریف شده است و قطعه ۸ این طرح، از خروجی شهر رشتخوار تا روستای عباس‌آباد را شامل می‌شود.
وی افزود: این محور با توجه به نقش حیاتی در انتقال سنگ‌آهن و مواد معدنی شرق کشور به شبکه حمل‌ونقل ملی، نیاز ضروری به احداث باند دوم و یک‌طرفه‌سازی مسیر دارد.
مدیرعامل شرکت مسکن و عمران قدس رضوی با اشاره به طول این پروژه خاطرنشان کرد: طول قطعه ۸ حدود ۶/۵ کیلومتر از کیلومتر ۰۰۰+۱۱۱ تا ۵۰۰+۱۱۷ محور سنگان–تربت‌حیدریه است و به‌صورت باند دوم با دو خط عبوری یک‌طرفه در کنار مسیر فعلی اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: در این بخش، سه لایه آسفالت، یک لایه اساس، دو لایه زیراساس و سابگرید طبق مشخصات فنی مصوب اجرا خواهد شد.
عبدی با اشاره به زمان بهره‌برداری عملیات اجرایی قطعه ۸ باند دوم محور استراتژیک سنگان–تربت‌حیدریه گفت: در صورت تامین مالی و آزادسازی اراضی، پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی تا پایان سال ۱۴۰۵ تکمیل و بهره‌برداری انجام شود.

تعهدات مسکن‌وعمران قدس در قطعه ۸
وی با تشریح مسئولیت‌های محول‌شده به این شرکت بیان کرد: با توجه به ماهیت پیمانکاری پروژه، این شرکت مسئولیت تامین مصالح و اجرای تمامی عملیات شامل زیرسازی، روسازی، احداث پل‌ها، خط‌کشی، تابلوها و علائم ایمنی و سایر امور اجرایی را تا مرحله بهره‌برداری کامل برعهده دارد.
به گفته عبدی، تامین مالی پروژه توسط شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد(سیمیدکو) از زیرمجموعه‌های هلدینگ فولاد خوزستان انجام می‌شود.
وی تاکید کرد: همکاری با مجموعه‌های معدنی بزرگ کشور در چنین پروژه‌هایی، نقش مهمی در ارتقای زیرساخت‌های حمل‌ونقل و توسعه صنعتی منطقه دارد.

افزایش ایمنی و صرفه‌جویی در هزینه حمل‌ونقل
مدیرعامل شرکت مسکن و عمران قدس رضوی درباره آثار اقتصادی این طرح گفت: احداث باند دوم علاوه بر افزایش ایمنی و کاهش تصادفات، موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه حمل‌ونقل برای صنایع معدنی و تجاری شرق کشور می‌شود و قطعا به افزایش تردد، رونق فعالیت‌های اقتصادی و بهبود اشتغال محلی کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به تجربه چهاردهه‌ای این شرکت در اجرای پروژه‌های عمرانی کشور افزود: برای تسریع عملیات و تضمین کیفیت، علاوه‌بر اعزام بخشی از ناوگان ماشین‌آلاتی شرکت به منطقه، کارخانه آسفالت، دو خط سنگ‌شکن با تولید شبانه‌روزی مصالح، کارخانه تولید بتن و واحد تولید نیوجرسی ترافیکی در محل پروژه احداث شده است.
عبدی ادامه داد: به دلیل عملکرد مثبت این مجموعه در پروژه‌های مشابه، تاکنون اجرای سه قطعه در مجموع به طول حدود ۳۰ کیلومتر از محور سنگان–تربت‌حیدریه به این شرکت واگذار شده است.

1404/09/30کد خبر: 18214
اشتراک گذاری: